Mindfulness – uważność, a redukcja stresu
2 stycznia 2015Slow Move oraz Katarzyna Prątnicka zapraszają na otwarte spotkanie Mindfulness wprowadzające do Programów:
Uważność Dla Dzieci oraz Redukcja Stresu Oparta Na Uważności
Spotkanie odbędzie się 10 oraz 17 stycznia:
Uważność Dla Dzieci o godzinie 11:00 – warsztat zapoznawczy dla dzieci
Redukcja Stresu Oparta Na Uważności o godzinie 13:00 – warsztat zapoznawczy dla dorosłych.
Na spotkaniu będzie można doświadczyć czym jest uważność, uzyskać informacje merytoryczne, dotyczące kursu,jego organizacji oraz zapisu na zajęcia. Nie jest wymagane żadne wcześniejsze doświadczenie medytacyjne.
Spotkania prowadzić będzie Katarzyna Pratnicka, absolwentka SWPS, specjalność: Psychologia Kliniczna.
I.Specjalizacja: Psychoedukacja – Zastosowanie Metod Aktywnych
/Podstawy treningu i warsztatu psychologicznego,
II.Specjalizacja: Cognitive-Behavioural Therapy
– Evidence Based Treatment of Mental Disorders.
Nauczyciel MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) oraz MBCT (Mindfulness Based Cognitive Therapy)w procesie certyfikacji, pod superwizją
The Institute For Mindfulness Based Approaches, Niemcy.
Członek Stowarzyszenia Nauczycieli MBSR oraz MBCT.
Wchodzi w skład Sądu Koleżeńskiego Polskiego Towarzystwa Mindfulness.
Naturoterapeuta w Obszarze Psychoterapii.
Absolwentka Szkoły Letniej Mind-Body Medicine oraz Seminarium Technicznego Medycyny Umysł-Ciało W Praktyce Onkologicznej Kliniki Uniwersyteckiej, Niemcy, integrujące Mindfulness do modelu interwencyjnego dla pacjentów.
Jej Praca Dyplomowa jest dedykowana temu tematowi poprzez Badania Kliniczne Nad Uważnością, Optymizmem, Depresyjnością, Poczuciem Własnej Skuteczności i Obciążeniem Chorobą Pacjentów leczących się w Klinice Dziennej Medycyny Umysł-Ciało w Niemczech, gdzie była hospitantką i odbyła staż.
W Warszawie prowadzi Praktykę Uważności przy Kole Naukowym Mindfulness w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej dla studentów, absolwentów oraz kadry uczelni.
W Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii na Oddziale dla Dzieci ma pod swoją opieką grupy psychoterapeutyczne, gdzie podejście Mindfulness okazuje się być nieocenione.
Praktykuje w różnych nurtach medytację siedzącą oraz w ruchu, na co dzień, podczas odosobnień oraz różnych formalnych form samodoskonalenia,
uczestniczy w konferencjach krajowych i zagranicznych.
W Programach Uważność Dla Dzieci oraz Redukcji Stresu Opartej Na Uważności praktykować będziemy formalne i nieformalne ćwiczenia jako szansę na:
• Świadomość doświadczeń bez ich osądzania
• Obniżony poziom kortyzolu, hormonu stresu
• Obiektywne postrzeganie siebie
• Poprawę funkcji poznawczych w dalekosiężnej perspektywie
• Zdolność radzenia sobie ze stresem i szybsza rekonwalescencja
• Konstruktywne radzenie z problemami
• Poprawę koncentracji, zdolności uczenia się i oceny sytuacji
• Większą aktywność w lewym, przednim płacie kory mózgowej, w obszarze powiązanym z uczuciami radości i spełnienia
• Zwiększenie grubości kory mózgowej i połączeń pomiędzy komórkami mózgowymi – wpływ na ostrość myślenia i pamięć
• Regulację emocji i uwagi
• Poprawę koncentracji
• Poprawę kreatywnego myślenia, skoncentrowane zaangażowanie w muzykę
• Świadomość ciała, samoświadomość
• Lepszą opieka dla pacjenta, empatię
• Zmniejszenie uczucia samotności wśród osób starszych
• Mniejszą ilość dni chorobowych wolnych od pracy przez ostre zakażenia układu oddechowego; krótszy czasu trwania oraz nasilenia objawów
• Wzrost odporności
• Obniżenie ryzyka depresji u kobiet w ciąży
• Mniejszą aktywność przed snem
• Wzrost uważności
• Wzrost poczucia własnej skuteczności
• Spadek depresyjności
• Spadek obciążenia chorobą