Pilates

Magda

Pilates

Ponieważ istotą tych ćwiczeń jest kontrola i świadomość ciała, niezwykle ważne jest opanowanie podstaw – nauka „czucia” pozycji i prawidłowego oddychania. Bez tej bazy Pilates jest Pilatesem tylko z nazwy i nie przyniesie oczekiwanych efektów.

Gimnastyka, której bazą jest wzmocnienie „środka”- mięśni przykręgosłupowych, głębokich brzucha i dna miednicy. Mobilizując obręcz biodrową i kręgosłup wpływamy na poprawę sylwetki i harmonizujemy napięcie mięśniowe. Mając silną bazę możemy bezpiecznie ćwiczyć wszystkie mięśnie, równoważąc ich napięcie. Pilates nie jest zestawem ćwiczeń  łatwych i bezwysiłkowych. Wszystkie wymagają skupienia, prawidłowego ułożenia ciała w pozycji wyjściowej i uważnego prowadzenia ruchu w odpowiednich sekwencjach.  W konkretnym ćwiczeniu napięte maja być tylko określone mięśnie, bardzo zwracamy uwagę, aby pozostałe rozluźniać. Istotny jest sposób oddychania. Nie wykonujemy dużej liczby powtórzeń. Pracujemy powoli, na jakość, nie na ilość.  Aspekt relaksacyjny Pilatesu wynika ze skupienia wyłącznie na  tu i teraz – ruchu i oddechu. Efekt, to zbalansowane, giętkie ciało, wysmuklona sylwetka, ruchy pełne gracji. Poprawa nastroju i samopoczucia. Kręgosłup, gdyby umiał powiedziałby, że bardzo lubi te ćwiczenia.

Czas zajęć: 55 minut