Trening biegowy – outdoor

Justyna

Trening biegowy  – outdoor

Zajęcia na świeżym powietrzu dla kobiet, które chcą zacząć biegać lub stawiają w tej aktywności pierwsze kroki. Bieganie jest naturalną i pierwotną formą ruchu, a ciało posiada do niej predyspozycje. Niemniej, na skutek siedzącego trybu życia oraz innych czynników, nasz układ wydolnościowy i osłabione (lub niewystarczająco przygotowane) mięśnie nie pozwalają na to, by swobodnym truchtem, bez zadyszki, ze spokojem i przyjemnością pokonać nawet mały dystans. Bywa też tak, że biegamy ale nieświadomie prowadzimy swoje ciało. Nieprawidłowo ustawiamy stopy, stawy skokowe, kolana, a nawet garbimy się. Złe wzorce ruchowe utrwalane podczas biegu prowadzą do mikrourazów, kontuzji i…zniechęcenia. W bieganiu, podobnie jak np. w Pilatesie, bardzo ważną rolę odgrywa oddech oraz umiejętność aktywizowania centrum i korzystania z niego jako siły napędowej. Na zajęciach kładziemy nacisk na prawidłową pozycję ciała (szczególnie stawów skokowych, kolan i barków), pracę z tempem (wolnym, szybszym, zmiennym), technikę biegu i właściwy sposób oddychania, optymalny dla aktywności typu cardio.
Trening biegowy outdoor składa się z rozgrzewki z elementami ćwiczeń wzmacniających ciało biegacza, 30 minut marszobiegu, truchtu lub umiarkowanego biegu oraz końcowego stretchingu. Poziom dopasowany jest do uczestniczek oraz ich procesu rozwijania formy.

Czas zajęć: 60 min